Richtlijnen met betrekking tot het coronavirus

In dit document vindt u:

  • Algemene voorschriften op de site
  • Wat wij doen voor jouw veiligheid
  • Specifieke voorschriften voor de Oriënt Dining Express

Voor alle maatregelen die we nemen om jouw veiligheid en gezondheid te garanderen, kan je terecht bij de Covid-contactpersoon via het mailadres covid@stoomtreinmaldegem.be.

Voelt u zich ziek, onwel of heeft u koorts? Blijf dan thuis voor ieders veiligheid!
Tickets voor Orient Dining en evenementen kunnen niet terugbetaald worden. 

Algemene voorschriften op de site

  • Volg het aangeduide parcours.
  • Gelieve de instructies nauwgezet te volgen. Wacht buiten de trein tot één van onze vrijwilligers jou een plaats aanwijst.
  • Betalingen met bankkaart genieten de voorkeur. Dat geldt voor aan de kassa, in de trein en in de shop.
  • Gelieve voldoende afstand te bewaren van onze vrijwilligers en van andere bezoekers.
  • Loop nooit in de sporen of buiten de voorziene perrons.
  • Ontsmet of was regelmatig jouw handen.

Wat wij doen voor jouw veiligheid

  • Naast deze maatregelen zal Stoomtrein Maldegem-Eeklo ook het aantal deelnemers aan dit evenement zoveel mogelijk beperken waardoor we een betere spreiding kunne voorzien.
  • Het is dan ook de verantwoordelijkheid van onze bezoekers om de basismaatregelen nauwkeurig op te volgen
    • Was vaak en goed uw handen.
    • Geef elkaar de ruimte. 1,5 meter blijft een veilige afstand.
    • Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen.

COVID-19 Maatregelen

De Federale overheid legt de volgende verplichtingen op aan elke burger en ook onze vereniging kan dus niet anders dan deze verplichtingen naleven en controle uitvoeren. Wij rekenen op de spontane medewerking van al onze klanten.

Voor alle bezoekers, ouder dan 12 jaar en 2 maanden dienen wij de coronapas (CST) te vragen. Deze zal aan de ingang gecontroleerd worden samen met de identiteitskaart. Indien Het CST niet voorgelegd kan worden dan zullen wij de toegang tot het evenement moeten ontzeggen. Op de plekken waar de coronapas verplicht is, geldt de mondmaskerplicht niet. Onze vrijwilligers zullen wel het mondmasker dragen, ook al kunnen ze een CST voorleggen!

De makkelijkste manier om aan de coronapas te geraken is via de smartphone. Daarvoor moet je de gratis CovidSafeBE-app downloaden en installeren. Na installatie moet je je aanmelden met een digitale ID (zoals Itsme) en zijn je certificaten beschikbaar om te downloaden en te bewaren. Het is dus belangrijk dat de smartphone voldoende opgeladen is!

Ook zonder smartphone is het mogelijk om aan een coronapas te geraken. Zo kun je je aanmelden op overheidswebsites zoals Mijn Burgerprofiel, Mijngezondheid.be of MyHealthViewer. Daar kun je je coronapas digitaal opvragen. Je hebt er wel je identiteitskaart met pincode en kaartlezer of een digitale sleutel (zoals itsme) voor nodig. Je kunt je coronapas krijgen als pdf die je dan kunt afdrukken.

Zie ginds komt de stoomtrein

  • Alle treinen voor bezoekers en sanitaire voorzieningen worden grondig en meermaals per dag gereinigd en ontsmet.
  • Onze kassa’s worden afgeschermd met glas.
  • Alle glazen voor drank in de trein worden na gebruik onmiddellijk afgewassen.
  • Ontsmettende handgel wordt voorzien aan onze kassa en op vraag bij onze treinbegeleiders.
  • Onze vrijwilligers zijn opgeleid om jou op een veilige manier naar jouw plaats te brengen en terug van de trein te begeleiden.

Specifieke voorschriften voor de Oriënt Dining Express

  • Stap niet zelf aan boord in de rijtuigen van de Oriënt Dining Express. Een vrijwilliger wacht u op en begeleidt u naar uw plaats. Indien u geen vrijwilliger ziet dan is deze nog even bezig met het toewijzen van plaatsen aan voorgaande bezoekers.
  • Indien u buiten aanschuift in de wachtrij om uw plaatsen toegewezen te krijgen, neem dan voldoende afstand van de andere bezoekers (minimum 1.5m).
  • Gelieve voor het opstappen uw handen te desinfecteren.
  • Wij vragen u tijdens de rit zoveel mogelijk te blijven zitten.
  • De trein stopt regelmatig op vastgelegde stopplaatsen. Het is helaas tijdelijk niet mogelijk als bezoeker om op deze stopplaatsen af te stappen.
  • Onze vrijwilligers ontsmetten en wassen regelmatig hun handen.

COVID-19 Maatregelen

De Federale overheid legt de volgende verplichtingen op aan elke burger en ook onze vereniging kan dus niet anders dan deze verplichtingen naleven en controle uitvoeren. Wij rekenen op de spontane medewerking van al onze klanten.

Vanaf maandag 1 november moeten bezoekers en klanten in de horeca een coronapas voorleggen bij het binnenkomen. Dat geldt dus ook voor resto’s, cafetaria’s en dergelijke in al onze attracties en musea. Op die plekken waar de coronapas verplicht is, geldt de mondmaskerplicht niet.

De makkelijkste manier om aan de coronapas te geraken is via de smartphone. Daarvoor moet je de gratis CovidSafeBE-app downloaden en installeren. Na installatie moet je je aanmelden met een digitale ID (zoals Itsme) en zijn je certificaten beschikbaar om te downloaden en te bewaren.

Ook zonder smartphone is het mogelijk om aan een coronapas te geraken. Zo kun je je aanmelden op overheidswebsites zoals Mijn Burgerprofiel, Mijngezondheid.be of MyHealthViewer. Daar kun je je coronapas digitaal opvragen. Je hebt er wel je identiteitskaart met pincode en kaartlezer of een digitale sleutel (zoals itsme) voor nodig. Je kunt je coronapas krijgen als pdf die je dan kunt afdrukken.

Volgende evenementen

  1. Orient Dining Express - Wild

    12, 13, 14 november 2021
  2. Zie ginds komt de stoomtrein

    27-28 november
    & 4-5 december 2021
  3. Orient Dining Express - Kerst

    18 & 19 december 2021

Blijf op de hoogte

Benieuwd naar nieuws over onze ritdagen, activiteiten, speciale evenementen en werking van onze vereniging?
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief of volg ons op onze sociale media.